Cypres wint goud op de Pearl Awards in New York

Cypres won een Pearl Award voor de zelfpromotie-campagne ‘Content marketing under the spotlight’, rond zijn vernieuwde aanbod voor klanten en prospecten. Om in de verf te zetten dat Cypres geëvolueerd is van een print-georiënteerd naar een omni-channel-contentbureau, werd een uniek kaartspel ontwikkeld.

Het Belgische Cypres heeft goud behaald op de Pearl Awards in New York in de categorie ‘Best Special Issue/One Off Campaign’. Het contentbureau uit Leuven pakte uit met een uniek kaartspel, een inventieve aanpak om vakkennis aan klanten en prospecten te demonstreren die de jury duidelijk waardeerde. De prijsuitreiking, die door de sector bekeken wordt als de Oscars van de contentmarketing, is een initiatief van The Content Council. Met deze prijs lauwert men de beste cases in contentmarketing van het afgelopen jaar, geselecteerd uit bijna 500 internationale inzendingen.


Cypres won een Pearl Award voor de zelfpromotie-campagne ‘Content marketing under the spotlight’, rond zijn vernieuwde aanbod voor klanten en prospecten. Om in de verf te zetten dat Cypres geëvolueerd is van een print-georiënteerd naar een omni-channel-contentbureau, werd een uniek kaartspel ontwikkeld. Op 12 kaarten printte Cypres de vaakst gehoorde vragen rond contentmarketing. Die werden opgestuurd naar klanten en prospecten, samen met de oproep om meer vragen te ontdekken via een microsite. Uit alle vragen konden ontvangers er twee kiezen, die door een managing partner van Cypres in een persoonlijk gesprek werden beantwoord. “Een interessante aanpak om expertise in verband met content aan te tonen. Simpel, maar effectief”, vond de jury van de Pearl Awards.


Groot aantal inzendingen

Jureren bleek overigens geen gemakkelijke opdracht. “Het groot aantal inzendingen die we dit jaar kregen, maakte het beoordelingsproces moeilijk”, vertelt Andy Seibert, voorzitter van The Content Council en initiatiefnemer van de Pearl Awards. “De genomineerden van dit jaar vatten goed de transformatie waar de sector momenteel doorgaat. Het zijn allemaal campagnes die strategische innovatie en een vakkundige uitvoering tentoonspreiden.” In dezelfde categorie werden de tweede en derde plaats respectievelijk weggekaapt door Imagination, een bureau uit Chicago, en MXM, een agentschap met vestigingen over heel de wereld.


Oscars van de sector


Onze medewerker Karolien Cornelis (r) ontvangt de Pearl Award van Ilana Becker (l) in New York.

Het bureau uit Leuven gaf grote namen uit de sector dus het nakijken, maar internationale erkenning is geen nieuw gegeven voor Cypres. “Dit jaar werden we door Joe Pulizzi, bekend als een ‘founding father’ van de contentmarktingbeweging, uitgeroepen tot een van de beste contentbureaus ter wereld”, vertelt een van Cypres’ twee managing partners Martine Peleman. “Voor ons is deze Pearl Award, toch wel een Oscar binnen de contentmarketingsector, de bekroning voor een fantastisch 2015.”

 

De afgelopen jaren heeft Cypres zichzelf heruitgevonden en met deze prijswinnende campagne heeft dat nu zijn vruchten afgeworpen. “Werkte Cypres vroeger vooral in de printomgeving, dan zijn we nu een contentbureau met een omni-channel-benadering”, aldus managing partner Pieter Vereertbrugghen. “We kennen het digitale, het sociale en het printtraject. We bouwen contentstrategieën, maken teksten, beelden en video’s, plus de dragers voor al die vormen van content. Met de vragen op de kaartjes toonden we dat we de uitdagingen van ons doelpubliek begrijpen en demonstreerden we onze praktische kennis. Dat vertaalde zich in een stijging van het aantal presentaties bij prospecten, meer projecten bij bestaande klanten en meer inschrijvingen voor onze nieuwsbrief en seminaries.”


Over de Pearl Awards

De Pearl Awards worden elk jaar georganiseerd door The Content Council, de belangrijkste vakorganisatie in de VS die content marketeers over heel de wereld vertegenwoordigt. Voor professionals zijn de Pearl Awards een van de meest prestigieuze bekroningen van diegenen met impact op de sector. De winnaars van 2015 werden geselecteerd uit bijna 500 cases, ingestuurd door toonaangevende merken, uitgevers en bureaus. Experts beoordeelden de inzendingen op basis van algemene effectiviteit, creativiteit en redactionele uitmuntendheid.

 

Wil je zelf een antwoord krijgen op uw vragen over Content Marketing?
Duid dan aan welke 2 vragen u graag opgelost ziet.